Spelregelbewijs jeugdleden

Volgens lid 2 van Artikel 14 (Voorwaarden voor het deelnemen aan wedstrijden) van het Reglement Amateurvoetbal 2016-2017 moet een speler vanaf 1 juli van het kalenderjaar waarin hij de leeftijd van 17 jaar heeft bereikt of bereikt, in het bezit te zijn van een door het bestuur amateurvoetbal verstrekt spelregelbewijs.

De KNVB heeft daarom www.Voetbalmasterz.nl in het leven geroepen. Een flitsende site die junioren op een speelse, maar vooral ook op een duidelijke manier voorbereidt op het kunnen behalen van het spelregelbewijs. Zo zijn er veel oefenmogelijkheden en is er uitleg over de regels en over spelsituaties. Beide aan de hand van aansprekende voorbeelden, vaak uit het topvoetbal.

Heb je vragen over het spelregelbewijs? Kijk dan snel op de website van Voetbalmasterz of stuur een e-mail naar [email protected].

De leden, die het spelregelbewijs moeten halen, krijgen van de KNVB per e-mail een melding met daarbij een code. Het aan ons opgegeven e-mail adres wordt hiervoor gebruikt. Graag aandacht derhalve voor de juistheid van je e-mail adres, dat op de achterzijde van je lidmaatschapskaart vermeld staat!

Wanneer men hierop niet reageert, blijft hij/zij op “niet behaald” staan!

Niet speelgerechtigd wegens het niet bezitten van een spelregelbewijs

De speler die op 1 juli van het kalenderjaar waarin hij de leeftijd van 17 jaar bereikt nog niet in het bezit is van een door het bestuur amateurvoetbal verstrekt spelregelbewijs, is bij deelname aan bindende wedstrijden in overtreding. De speler ontvangt  eerst  zesmaal  een  berisping  voor  het  niet  bezitten  van  een  spelregelbewijs.  Als  de  speler  vervolgens  toch uitkomt  in  een  zevende  bindende  wedstrijd  wordt  hem  een  uitsluiting  van  4  wedstrijden  waarvan  2  voorwaardelijk

opgelegd en ontvangt zijn vereniging een boete van € 200,00.

De VV Steenwijk zal deze boete aan betreffende speler doorbelasten en via de ledenadministratie innen.